وبلاگ تحلیل آثار هنری

تجزیه و تحلیل آثار هنری اعضا و مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

وبلاگ تحلیل آثار هنری

تجزیه و تحلیل آثار هنری اعضا و مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اولین تحلیل مجازی نقاشی های اعضاء کانون پرورش فکری استان بوشهر

سلام 

همکاران عزیز خسته نباشید 

برای شروع سه اثر از اعضای خوبمون رو برای تحلیل تو وبلاگ میزارم لطفاْ تو بخش نظرات تحلیل خودتون رو در مورد این سه اثر بنویسید. 

با تشکر  

 

 

اثر اول - عضو دختر 9 ساله

  

 . 

. 

اثر دوم  - عضو پسر ۱۱ ساله

   

.

اثر سوم - عضو دختر 16 ساله

 

 

تحلیل شما پس از درج در بخش نظرات در ادامه مطلب منتشر خواهد شد.

تحلیل خانم کبری حسینی 

مربی هنری مرکز دیلم - استان بوشهر

----------------------------------------------

اول باید به شما تبریک بگم چون کار خیلی جالب خوب و مفیدی انجام دادید ولی آقای کارشناس خوب، کاش سن و سال ای خالقان اثر راهم به ما می دادید تا ما نظر خودمون رو بهتر ارائه می دادیم ولی نظر من راجع به اولین نقاشی با توجه به اینکه چند سال هست که با بچه ها کار می کنم اینه که به نظر من این نقاشی ایده برداری شده کامل کامل از ذهن نیست زیرا ما نظیر اینچنین نقاشیهایی را در کتابهای کودکان و نوجوانان زیاد  می بینیم ، نحوه ی سایه زدنها سایه روشنها خیلی خوب کار شده ،ترکیب رنگهای به کار برده شده در نقاشی،کنار گذشته شدن رنگها خیلی خیلی خوب کار شده است و به نقاشی این امکان را می دهد که مابه راحتی یک تصویر خوب ببینم و موضوع نقاشی را بفهمیم.

راجع به نقاشی دوم ،به نظر من این کار ،کار خود کودک یا نوجوان است .چون کودک یا نوجوانی که تازه نقاشی کردن را شروع کرده باشد یا اینکه به نقاشی علاقه داشته باشد، وقتی یک موضوعی را بشنود تمام فکر خود را به روی کاغذ می آورد،ساده رنگ زدن ،یک دست رنگ زدن و ترکیب بندی این نقاشی همچنین رعایت وزن و دور و نزدیک بودن در این اثر کاملا نشان می دهد که این نقاشی را یک کودک یا یک نوجوان کشیده و زاییده ی ذهن اوست.

و نقاشی سوم، ما در این نقاشی ،دو اثر یا دو قسمت نقاشی می بینیم یکی قسمت خانواده و دیگری فرشته ی در آسمان ، به نظر من دو دست این نقاشی رو کشیده .با اینکه نمی شه راجع به عکس نقاشی نظر داد ولی در این نقاشی کاملا مشخص است که صورت پسری که نشسته و خانواده ای که سر پا ایستاده اند ،هم از نظر رنگ کردن هم از نظر سایه زدن و مهمتر از همه ازنظر قلم مو زدن با همدیگر فرق می کند ،لباس یک دست رنگ شده ی خانواده ،دور گیریهای دست و پای پسر و صورت زیبای فرشته اصلا با هم مطابقت نمی کند مگر اینکه این کودک یا نوجوان خیلی خیلی ماهر باشد.باز هم از شما تشکر می کنم. 
------------------------ 
 
تحلیل آقای حسین ریشهری 
مربی هنری مرکز بردخون - استان بوشهر 
-------------------------------------------------- 
 عرض سلام وخسته نباشید خدمت کارشناس محترم واحد هنری استان جناب یزدانشناس
راه اندازی چنین پایگاهی برای تحلیل و بررسی آثار هنری حرکتی نو و  بسیار ارزنده و مفیده است ؛جای بسی تقدیر دارد؛

نقاشی اول:گرچه این حقیر تجربه ای چندان در مورد آثار کودکان ندارم ولی به نظرم این نقاشی از لحاظ کمپزسیون واقعا کار خوبیه :ترکیب بندی رنگها سرد و گرم آن چنان خوب کار شده که شک می کنم  کودکی نه ساله این نقاشی رو کشیده باشد به هر حال اگر نگاهی به رنگها داشته باشیم خوب می بینیم که ترکیب رنگ های اکر و قهوه ای که پایین نقاشی به کار رفته نشان دهنده فرودست و کم ارزشی است در حالی که رنگ های بکار رفته در بالای نقاشی از جمله طیف آبی بنفشها  گواه آسمانی و معنوی بودن است و باید بگم که اگر این اثر مطعلق به همین کودک نه ساله  است بدون شک تقلیدی است از اثری دیگر.

نقاشی دوم:کودکانه بودن این اثر قابل ستایش است  رنگهای مسطح  و بدون ترکیب نشان دهنده کودکانه بودن نقاشی است و شاید کودک با بکار بردن چراغ راهنمایی رانندگی می خواهد به ما بگوید در سیارات دیگر نیز زندگی و رفت و آمد ها با نظم و قانون خاصی اجرا می شود و به نظرم پرسپکتیو به کار رفته در این نقاشی موجودات فضایی را بهتر نمایش داده  که این نیز راهنمایی های مربی را به خوبی نشان می دهد.

نقاشی سوم:
باید بگم خلق این اثر فلبداهه نبوده و با پیش طرحهایی اجراء شده است ترکیب بندی بجای اثر موجب شده است که  نگاه ها  به موضوع اصلی کار یعنی کودکی تنها و در فکر فرو رفته بیفتد
صاحب اثر که عضوی نوجوان می باشد حتما با اصول آناتومی بدن آشنا یی کافی داشته است  که پیکره ی فرشته واری را اینچنین با احساس به تصویر کشیده است می توان این اثر را
به سه بخش مجزا تقسیم کرد و در واقع ترکیب بندی مثلثی شکل که در هر گوشه آن احساسی جداگانه نهفته است این اثر را با ارزش جلوه می دهد. و در مورد رنگهای به کار رفته باید اضافه کنم که رنگها بجا و مناسب کار شده است که باز نقش مربی گویای این امر است. 
---------------------------
تحلیل آقای سید سعید مدنی پور 
کارشناس روابط عمومی کانون استان بوشهر 
-------------------------------------------------- 
سلام بر همکار خوب و زحمتکشمان - آقای یزدان شناس
با اجازه با اینکه مربی هنری نیستم ولی دوست دارم نظر شخصی خودم را بگم.
در مورد اثر اول باید بگم کار خیلی زیبایی است مخصوصا ترکیب رنگ های مختلف و دورگیری طرح خوب کار شده ولی طرح اولیه و رنگ آمیزی نمی تونه بطور کامل کار بچه ۹ ساله باشه.
اثر دوم را عضو ۱۱ کانون به زیبایی کشیده که نشان دهند عمق تخیلات ایشون است. البته می تونیم تاثیر کارتون های تخیلی تلویزیون را توی کار ایشون ببینیم.
در باره کار سوم ترکیب رنگ و پرسپکتیو کار خوبه و به نظر یک موضوع عاشقانه است. ولی نمی تونه مثل اثر دوم تاثیر چندانی روی مخاطب بگذاره.
  
 
------------------------------------- 
تحلیل خانم زهرا دهدشتی 
مربی هنری مرکز برازجان - استان بوشهر 
------------------------------------------ 
اول سلام و یه خسته نباشید گرم به گرمی هوای شهرمون به همه ی مربیان پر تلاش هنری استان و تشکر از شما آقای یزدان شناس برای برپایی این وبلاگ و بالا بردن انگیزه ی مربیان برای تلاش بیشتر در جهت پیشرفت بهتر .


راجع به نقاشی اول باید بگم با اینکه یکسال بیشتر نیست که با بچه ها کار میکنم ولی میتوانم بگویم که این نقاشی کاملا از ذهن یک کودک روی کاغذ آمده اگر به ترکیب بندی اثر دقت کنیم متوجه ی حضور تعادل و توازن در انتخاب جا برای قرار گرفتن تصویر و همین طور رنگها در جای خود می شویم .
وهمین طور باید بگویم که همه انسانها عزیزان از دست رفته ی خود را در آسمان می بینند پس این فکر متواند بذهن هر کس برسدو در مورد رنگها بشخصه این نظر را دارم که کودک برای انتخاب رنگ از پالت رنگهای خود از مربی کمک گرفته است .

از نظر من نقاشی دوم یک نقاشی گرافیکی جالب و قابل ستایش از این نوجوان پسر است استفاده از رنگهای تخت و بدون ترکیب در قسمتهای اصلی و استفاده از سایه روشن دربعضی از قسمتهای فرعی نشان دهنده ی توانایی او در استفاده از این تکنیک در کل نقاشی است و به  نظر من آدم فضایی های این پسر ۱۱ساله را در فیلم های تخیلی می توان دید .

در مورد نقاشی سوم باید بگم این تصویر را میتوان به دو قسمت سمت راست و چپ تقسیم کرد در قسمت سمت راست رنگهای تخت با سایه روشنهایی  تردیددار و در سمت چپ قلمی قوی و قابل ستایش را می توان دید .
در مورد تعادل و توازن تصویر این نکته که تیزی مکعب پایین سمت راست نگاه را به سوی فرشته هل داده و از اهمیت تصاویر خود کم می کند .واگر این نقاشی کار خود نوجوان باشد شایسته ی تشویق است .

--------------------------------- 
تحلیل خانم تازش 
مربی هنری مرکز جم - استان بوشهر 
--------------------------------------------- 
تصویر اول فرشتگان الهی را نشان می دهد که به هنگام مرگ چگونه روح فرد را به عالم بالا می برند.(چون تصویری که در قاب دیده می شود تصویر فردی است که توسط فرشتگان به آسمان برده می شوند.)
تصویر دوم تصویر فضایی ماشین هایی است که در ترافیک باشند و بقیه انسان ها از اینکه بعضی از ماشین های فضایی از ترافیک رد می شوند تعجب می کنند.

تصویر سوم تصور یک فرد از خودش زمانی که در تلاطم دریای بیکران گرفتار شده در حالیکه افرادی در کنار ساحل نسبت به اتفاقات اطراف بی خیال و بی تفاوت هستند و در نهایت یک پری دریایی او را از بند دریا به آسمان بی کران الهی پیوند می زند.
مصداق شعر نیما یوشیج:آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید......
   
--------------------------------- 
تحلیل خانم منظر قنبرپور 
مربی هنری مرکز ۲ بوشهر - استان بوشهر 
----------------------------------------------------  
با عرض سلام وتشکر و تقدیر فراوان از زحمات بی شائبه و موثر کارشناس محترم هنری جناب آقای یزدان شناس که همواره، بی وقفه و پی گیر در رشد و تکامل هنر و ارتباطات هنری فعال و پویا میباشند.

درمورد نقاشی اول : در این اثر به نظر میرسد کودک افکاری در زمینه مفهوم خوب بودن را در خود تصور نموده است و به نوعی خود را دراین مفهوم تجسم نموده که فرشتگان پاکی و خوبی او را ستوده اند و او را در آسمان به پرواز در آورده اند و این تصور را تداعی میکند که بدلیل راضی بودن اطرافیان کودک از وی  ، این تصویر ذهنی  در این نقاشی تجسم یافته است . منتهی در این اثر، در نوع بکارگیری رنگها و قلم گیری دور موضوعات قطعاً با وی همکاری شده ، در نوع فیگور و ژست شخصیت ها  نمی توان گفت کاملاً کار خود کودک است و خلاقیت وی نقش داشته است .

درمورد نقاشی دوم: این اثر تخیلی بودن و تفکر و تخیل فعال کودک را نشان می دهد .سادگی استفاده از رنگ ها و ایجاد سایه روشن های کمرنگ و ملایم و حس کودکانه ای که در القای سادگی این اثر نهفته است نشانگر این است که خود نوجوان خالق این اثر است و نحوه ارتباط گیری موجود فضایی پائین کادر با راننده فضایی بالای کادر قابل تأمل است . 

درمورد نقاشی سوم : طرحی را نشان می دهد از پسری که غرق در اندیشه ای ست که احتمالاً در مورد علاقه و محبت میان وی و مادر از دست رفته اش می باشد و اکنون تنها مانده ودر زاویه راست موضوع خانواده ای کامل و منسجم را نشان می دهد که علاقمند و صمیمی در کنار هم می باشند.اما شیوه متفاوت عمل در این کار بگونه ای  دوگانگی و تضاد را در کار نمایان می کندو این گونه القاء می کند که دوشخصیت متفاوت چه از نظر سنی و چه از نظر عملی در به انجام رساندن این اثر نقش داشته اند و کار دست فرد نوجوان و بزرگسال توأمان در این اثر کاملاً مشهود است. 
----------------------------------- 
تحلیل خانم سارا امیدوار  
مربی فرهنگی مشهد 
----------------------------------- 
سلام . فکر تحلیل اثار هنری بسیار جالبه . معمولا این بخش در کانون کم اتفاق می افته .بیرون کانون کلاس های هنری یا ادبی حالا با هر رویکرد و کیفیتی با گواهی نامه و ....به ژایان می رسه در صورتیکه یک عضو سالیان سال عضو یک کلاس هنری و بعضی اوقات نمیدونه در چه سطحی کار می کنه یا به چه سبکی رسیده . از این نظر کارتون جالبه حداقل در مورد اعضای نوجوان عضو می تونه تحلیل بقیه رو از آثارش بینه و این اتفاق مهمیه .
در مورد اثر سوم :معمولمه که اثر متعلق به یک دختره با عواطف و احساسات عمیق در نگاه اول تضاد بین دو تصویر کمی عجیب می نماید اما با دقت بیشتر می توان بین واقعیت و خیال مرزی به همین بی ربطی پیدا کرد . استفاده از رنگ آبی موهوم و رمز آلود است و شخصیتی که دارند تنهایش می گذراند . بسیار غم آلود . 
--------------------------------
نظرات 14 + ارسال نظر
یزدان شناس دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:33 http://ohb.blogsky.com

همکاران عزیز سلام
لطفاْ نظر خود را به طور خلاصه و مفید بنویسید.
متشکرم

کبری حسینی دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 http://http:/

اول باید به شما تبریک بگم چون کار خیلی جالب خوب و مفیدی انجام دادید ولی آقای کارشناس خوب، کاش سن و سال ای خالقان اثر راهم به ما می دادید تا ما نظر خودمون رو بهتر ارائه می دادیم ولی نظر من راجع به اولین نقاشی با توجه به اینکه چند سال هست که با بچه ها کار می کنم اینه که به نظر من این نقاشی ایده برداری شده کامل کامل از ذهن نیست زیرا ما نظیر اینچنین نقاشیهایی را در کتابهای کودکان و نوجوانان زیاد می بینیم ، نحوه ی سایه زدنها سایه روشنها خیلی خوب کار شده ،ترکیب رنگهای به کار برده شده در نقاشی،کنار گذشته شدن رنگها خیلی خیلی خوب کار شده است و به نقاشی این امکان را می دهد که مابه راحتی یک تصویر خوب ببینم و موضوع نقاشی را بفهمیم.

راجع به نقاشی دوم ،به نظر من این کار ،کار خود کودک یا نوجوان است .چون کودک یا نوجوانی که تازه نقاشی کردن را شروع کرده باشد یا اینکه به نقاشی علاقه داشته باشد، وقتی یک موضوعی را بشنود تمام فکر خود را به روی کاغذ می آورد،ساده رنگ زدن ،یک دست رنگ زدن و ترکیب بندی این نقاشی همچنین رعایت وزن و دور و نزدیک بودن در این اثر کاملا نشان می دهد که این نقاشی را یک کودک یا یک نوجوان کشیده و زاییده ی ذهن اوست.

و نقاشی سوم، ما در این نقاشی ،دو اثر یا دو قسمت نقاشی می بینیم یکی قسمت خانواده و دیگری فرشته ی در آسمان ، به نظر من دو دست این نقاشی رو کشیده .با اینکه نمی شه راجع به عکس نقاشی نظر داد ولی در این نقاشی کاملا مشخص است که صورت پسری که نشسته و خانواده ای که سر پا ایستاده اند ،هم از نظر رنگ کردن هم از نظر سایه زدن و مهمتر از همه ازنظر قلم مو زدن با همدیگر فرق می کند ،لباس یک دست رنگ شده ی خانواده ،دور گیریهای دست و پای پسر و صورت زیبای فرشته اصلا با هم مطابقت نمی کند مگر اینکه این کودک یا نوجوان خیلی خیلی ماهر باشد.باز هم از شما تشکر می کن

رضایی دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:46

انشالله وبلاگتون همیشه به روز باشه

حسین ریشهری دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 21:52 http://kanoonpfbordekhoun.blogfa.com

عرض سلام وخسته نباشید خدمت کارشناس محترم واحد هنری استان جناب یزدانشناس
راه اندازی چنین پایگاهی برای تحلیل و بررسی آثار هنری حرکتی نو و بسیار ارزنده و مفیده است ؛جای بسی تقدیر دارد؛

نقاشی اول:
گرچه این حقیر تجربه ای چندان در مورد آثار کودکان ندارم ولی به نظرم این نقاشی از لحاظ کمپزسیون واقعا کار خوبیه :ترکیب بندی رنگها سرد و گرم آن چنان خوب کار شده که شک می کنم کودکی نه ساله این نقاشی رو کشیده باشد به هر حال اگر نگاهی به رنگها داشته باشیم خوب می بینیم که ترکیب رنگ های اکر و قهوه ای که پایین نقاشی به کار رفته نشان دهنده فرودست و کم ارزشی است در حالی که رنگ های بکار رفته در بالای نقاشی از جمله طیف آبی بنفشها گواه آسمانی و معنوی بودن است و باید بگم که اگر این اثر مطعلق به همین کودک نه ساله است بدون شک تقلیدی است از اثری دیگر.

نقاشی دوم:
کودکانه بودن این اثر قابل ستایش است رنگهای مسطح و بدون ترکیب نشان دهنده کودکانه بودن نقاشی است و شاید کودک با بکار بردن چراغ راهنمایی رانندگی می خواهد به ما بگوید در سیارات دیگر نیز زندگی و رفت و آمد ها با نظم و قانون خاصی اجرا می شود و به نظرم پرسپکتیو به کار رفته در این نقاشی موجودات فضایی را بهتر نمایش داده که این نیز راهنمایی های مربی را به خوبی نشان می دهد.

نقاشی سوم:
باید بگم خلق این اثر فلبداهه نبوده و با پیش طرحهایی اجراء شده است ترکیب بندی بجای اثر موجب شده است که نگاه ها به موضوع اصلی کار یعنی کودکی تنها و در فکر فرو رفته بیفتد
صاحب اثر که عضوی نوجوان می باشد حتما با اصول آناتومی بدن آشنا یی کافی داشته است که پیکره ی فرشته واری را اینچنین با احساس به تصویر کشیده است می توان این اثر را
به سه بخش مجزا تقسیم کرد و در واقع ترکیب بندی مثلثی شکل که در هر گوشه آن احساسی جداگانه نهفته است این اثر را با ارزش جلوه می دهد. و در مورد رنگهای به کار رفته باید اضافه کنم که رنگها بجا و مناسب کار شده است که باز نقش مربی گویای این امر است.


به امید موفقیت وسربلندی برای تمام کودکان و نوجوانان و مربیان خوب و زحمتکش استانمان
ریشهری 02/06/1388 خورشیدی

از شما ممنونم آقای ریشهری عزیز

محمدحسین دیزجی پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 15:14 http://safarezendegi.wordpress.com/

سلام بر شما
افتتاح وبلاگ را تبریک می گم. امیدوارم هزارمین پست را بنویسی

اندیشه ورز برنا جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 http://andishevarz.blogfa.com

از راه اندازی این وبلاگ خوشحال شدیم..
در آینده بازدید کننده مستمر شما خواهیم بود.

نامجوزحمتکش شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:51 http://www.bordekhoun.blogfa.com

باسلام حضورجناب یزدانشناس وهمکاران محترم.
این کار بسیار پسندیده ومایه خرسندی است .امیدواریم ازهمه هنرمندان استان کمک بگیریدوبه اعتلای هنردراین استان کمک کنید.باتشکرنامجوزحمتکش مسئول مجتمع فرهنگی هنری بردخون

مدنی پور یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:42

سلام بر همکار خوب و زحمتکشمان - آقای یزدان شناس
با اجازه با اینکه مربی هنری نیستم ولی دوست دارم نظر شخصی خودم را بگم.
در مورد اثر اول باید بگم کار خیلی زیبایی است مخصوصا ترکیب رنگ های مختلف و دورگیری طرح خوب کار شده ولی طرح اولیه و رنگ آمیزی نمی تونه بطور کامل کار بچه ۹ ساله باشه.
اثر دوم را عضو ۱۱ کانون به زیبایی کشیده که نشان دهند عمق تخیلات ایشون است. البته می تونیم تاثیر کارتون های تخیلی تلویزیون را توی کار ایشون ببینیم.
در باره کار سوم ترکیب رنگ و پرسپکتیو کار خوبه و به نظر یک موضوع عاشقانه است. ولی نمی تونه مثل اثر دوم تاثیر چندانی روی مخاطب بگذاره.

زهرا دهدشتی یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 http://www.kanoonpfborazjan-art.blogsky.com

اول سلام و یه خسته نباشید گرم به گرمی هوای شهرمون به همه ی مربیان پر تلاش هنری استان و تشکر از شما آقای یزدان شناس برای برپایی این وبلاگ و بالا بردن انگیزه ی مربیان برای تلاش بیشتر در جهت پیشرفت بهتر .


راجع به نقاشی اول باید بگم با اینکه یکسال بیشتر نیست که با بچه ها کار میکنم ولی میتوانم بگویم که این نقاشی کاملا از ذهن یک کودک روی کاغذ آمده اگر به ترکیب بندی اثر دقت کنیم متوجه ی حضور تعادل و توازن در انتخاب جا برای قرار گرفتن تصویر و همین طور رنگها در جای خود می شویم .
وهمین طور باید بگویم که همه انسانها عزیزان از دست رفته ی خود را در آسمان می بینند پس این فکر متواند بذهن هر کس برسدو در مورد رنگها بشخصه این نظر را دارم که کودک برای انتخاب رنگ از پالت رنگهای خود از مربی کمک گرفته است .

از نظر من نقاشی دوم یک نقاشی گرافیکی جالب و قابل ستایش از این نوجوان پسر است استفاده از رنگهای تخت و بدون ترکیب در قسمتهای اصلی و استفاده از سایه روشن دربعضی از قسمتهای فرعی نشان دهنده ی توانایی او در استفاده از این تکنیک در کل نقاشی است و به نظر من آدم فضایی های این پسر ۱۱ساله را در فیلم های تخیلی می توان دید .

در مورد نقاشی سوم باید بگم این تصویر را میتوان به دو قسمت سمت راست و چپ تقسیم کرد در قسمت سمت راست رنگهای تخت با سایه روشنهایی تردیددار و در سمت چپ قلمی قوی و قابل ستایش را می توان دید .
در مورد تعادل و توازن تصویر این نکته که تیزی مکعب پایین سمت راست نگاه را به سوی فرشته هل داده و از اهمیت تصاویر خود کم می کند .واگر این نقاشی کار خود نوجوان باشد شایسته ی تشویق است .

مربی هنری مرکز جم یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:12

تصویر اول فرشتگان الهی را نشان می دهد که به هنگام مرگ چگونه روح فرد را به عالم بالا می برند.(چون تصویری که در قاب دیده می شود تصویر فردی است که توسط فرشتگان به آسمان برده می شوند.)
تصویر دوم تصویر فضایی ماشین هایی است که در ترافیک باشند و بقیه انسان ها از اینکه بعضی از ماشین های فضایی از ترافیک رد می شوند تعجب می کنند.

تصویر سوم تصور یک فرد از خودش زمانی که در تلاطم دریای بیکران گرفتار شده در حالیکه افرادی در کنار ساحل نسبت به اتفاقات اطراف بی خیال و بی تفاوت هستند و در نهایت یک پری دریایی او را از بند دریا به آسمان بی کران الهی پیوند می زند.
مصداق شعر نیما یوشیج:آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید......

منظر قنبر پور پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:34

با عرض سلام وتشکر و تقدیر فراوان از زحمات بی شائبه و موثر کارشناس محترم هنری جناب آقای یزدان شناس که همواره، بی وقفه و پی گیر در رشد و تکامل هنر و ارتباطات هنری فعال و پویا میباشند.

درمورد نقاشی اول : در این اثر به نظر میرسد کودک افکاری در زمینه مفهوم خوب بودن را در خود تصور نموده است و به نوعی خود را دراین مفهوم تجسم نموده که فرشتگان پاکی و خوبی او را ستوده اند و او را در آسمان به پرواز در آورده اند و این تصور را تداعی میکند که بدلیل راضی بودن اطرافیان کودک از وی ، این تصویر ذهنی در این نقاشی تجسم یافته است . منتهی در این اثر، در نوع بکارگیری رنگها و قلم گیری دور موضوعات قطعاً با وی همکاری شده ، در نوع فیگور و ژست شخصیت ها نمی توان گفت کاملاً کار خود کودک است و خلاقیت وی نقش داشته است .

درمورد نقاشی دوم: این اثر تخیلی بودن و تفکر و تخیل فعال کودک را نشان می دهد .سادگی استفاده از رنگ ها و ایجاد سایه روشن های کمرنگ و ملایم و حس کودکانه ای که در القای سادگی این اثر نهفته است نشانگر این است که خود نوجوان خالق این اثر است و نحوه ارتباط گیری موجود فضایی پائین کادر با راننده فضایی بالای کادر قابل تأمل است .
درمورد نقاشی سوم : طرحی را نشان می دهد از پسری که غرق در اندیشه ای ست که احتمالاً در مورد علاقه و محبت میان وی و مادر از دست رفته اش می باشد و اکنون تنها مانده ودر زاویه راست موضوع خانواده ای کامل و منسجم را نشان می دهد که علاقمند و صمیمی در کنار هم می باشند.اما شیوه متفاوت عمل در این کار بگونه ای دوگانگی و تضاد را در کار نمایان می کندو این گونه القاء می کند که دوشخصیت متفاوت چه از نظر سنی و چه از نظر عملی در به انجام رساندن این اثر نقش داشته اند و کار دست فرد نوجوان و بزرگسال توأمان در این اثر کاملاً مشهود است.

سیامک حجت الاسلامی یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:41

سلام کار قشنگی رو شروع کردی . مفت مجانی هم نظر نمی دیم. وقت قبلی بگیر شاید یه کاری واست کردم...

سارا امیدوار مربی فرهنگی مشهد پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 13:24 http://sibjansalam.blogfa.com

سلام . فکر تحلیل اثار هنری بسیار جالبه . معمولا این بخش در کانون کم اتفاق می افته .بیرون کانون کلاس های هنری یا ادبی حالا با هر رویکرد و کیفیتی با گواهی نامه و ....به ژایان می رسه در صورتیکه یک عضو سالیان سال عضو یک کلاس هنری و بعضی اوقات نمیدونه در چه سطحی کار می کنه یا به چه سبکی رسیده . از این نظر کارتون جالبه حداقل در مورد اعضای نوجوان عضو می تونه تحلیل بقیه رو از آثارش بینه و این اتفاق مهمیه .
در مورد اثر سوم :معمولمه که اثر متعلق به یک دختره با عواطف و احساسات عمیق در نگاه اول تضاد بین دو تصویر کمی عجیب می نماید اما با دقت بیشتر می توان بین واقعیت و خیال مرزی به همین بی ربطی پیدا کرد . استفاده از رنگ آبی موهوم و رمز آلود است و شخصیتی که دارند تنهایش می گذراند . بسیار غم آلود

..... پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 18:36 http://roghayyeh-2.blogfa.com

جالبه.خوش حال میشم به وبم سربزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد