.
.
.
تحلیل آزاد
پری سا
--------------
در اندازه ای نیستم که تحلیل کاملی از این نقاشی ها داشته باشم اما به عقیده ی من در کل رنگ آمیزی در همه ی نقاشی ها شاد و گرم انجام شده مخصوصا نقاشی اول که خیلی خوب از تلفیق رنگ قرمز و آبی برای زمینه استفاده کرده .طوریکه من در نگاه اول فقط متوجه ای ترکیب خوب زمینه شدم.
برای شما و این نقاش های بزرگ آینده آرزوی موفقیت میکنم
-------------------
تحلیل آزاد
فریده جلیلوند
------------------
روزتان خوش
ممنون از دعوت شما
کارها تقریبا بکر هستند بجز جند تایی . البته من سن هنر اموزان
را نمیدانم کاش ذکر می فرمودید . مهم این است که نقاشی و کارهای هنری حس خلاقیت و ابتکار را در کودکان و نوجوانان بیدار میسازد و اگر با رویا سازی همراه شود اثر تکمیلی دارد .
در راه خود موفق باشید . با اجازه وبلاگ شما را لینک می کنم
هفته معلم بر شما گرامی
فریده جلیلوند
----------------------
تحلیل خانم زهرا دهدشتی
مربی هنری مرکز برازجان / استان بوشهر
-----------------------------------------------
نقاشی اول : ازخصوصیات بارز این نقاشی استفاده از خطهای صاف درکار و حتی قراردادن اشیا وعناصرتصویر در یک راستابه طوری که خانه وباغچه ودرختان وگلها در یک خط مستقیم وانسانها ووسایل بازی نیز به همین صورت قرار داده شده اند که نشان از دید یکسان کودک دارد .ولی در انتخاب رنگ و چشم نواز بودن آن می توان به کودک امتیاز بالای داد .
نقاشی دوم : در این کار اولین چیزی که چشم را متوجه خود میکند رنگ کار است و بعد از آن اشیا وعناصر دیگر خود را نشان می دهند. باکمی دقت به کار متوجه می شویم که کودک گوشه و زاویه را به خوبی درک کرده ولی نحوه ی استفاده از آن برایش گنگ ونامفهوم مانده است .
دقت کودک برای گوشه ولبه قراردادن تصاویر و نصف کشیدن بعضی از عناصر در کارجای تامل وبحث است ولی حرکات و نقش و نگارها ی که کودک برای نشان دادن نقش قالی اتاق استفاده کرده زیبا و چشم نواز است .
نقاشی سوم :این نقاشی بسیار زیبا و دل نشین است در این کار کودک توانسته نهایت تلاش خود را برای نشان دادن بافت قدیمی و سنتی با شیشه های رنگی وحلال های بالای در و پنجره نشان دهد ولی هنوز تناسب اندام و قد انسان ها را با فضای کار درک نکرده وهمانطور که می بینید آنها را خام وناپخته در کار رها کرده است .
نقاشی چهارم : در این کارکودک خود را با خواهر یا دوستش بتصویر کشیده است . تفاوت در رنگ موها لباس قد وحتی رنگ پوست بچه ها نشان از فهم کودک از تغییر در نقاشی و نشان دادن آن در کاراست .امارنگ پس زمینه با تیرگی خود فضا را وهم آلود کرده که نشان از ترس کودک از تنهایی وتنها شدن دارد .
----------------------------
تحلیل خانم کبری حسینی
مربی هنری مرکز دیلم / استان بوشهر
-----------------------------------------
سلام بر شما
به این می گن آثار نقاشی از کودک با اینکه چندین بار است به اینجا می یام و نقاشی ها رو می بینم ولی خوب اینبار می خوام نقاشی ها رو تا اونجا که می تونم تحلیل کنم البته کارتون یه نقص داره و آن اینکه سن بچه ها رو نزدید که این خودش خیلی تو تحلیل کمک می کنه
نقاشی اول: بازی با رنگ این کودک واقعا ستودنی است بازی با رنگهای گرم و سرد ،تیره و روشن و چرخش قلم مو تو دست این کودک قابل تقدیره فضای خالی کناره های این دو وروجک به نقاشیجون تازه ای داده که به نظر من اگه این فضاها پر می شد این تازگی رو نداشت اگه خوب به نقاشی نگاه کنیم کودک سعی کرده اب رنگهای قرمز و آبی این دو رو از هم جدا کنه ولی صمیمیت رنگی و حالی ایستادن این جدایی رو سشکسته
و اما نقاشی دوم:تو این نقاشی ما چیز تازه ای نمی بینیم یه نقاشی ساده با استفاده از پاستل که روزانه هر کودکی می تونه این کار رو انجام بده کوچکی تصاویر و سبزه ها و فضای صاف آسمون خانه و حتی زمینباعث شده که این نقاشی ثابت بمونه و چشم روی این نقاشی نچرخه در صورتی که کودک می تونست با استفاده از پاستل جادوی رنگی ایجاد کنه
نقاشی سوم:
من عاشق اینجور نقاشی ها هستم نقاشی بومی محلی خودش یه مقوله جدا گونه داره که هر کسی از پسش بر نمی یاد با اینکه نقاش این کار ،ظریف کاری اونچنانی انجام نداده ولی خوب با انتخاب رنگهای مناسب در کنار هم چرخش رنگ بندی بالای در این کم کاری رو جبران کرده کشیدن نیمه درخت در گوشه ی نقاشی کمک فراونی به نقاشی کرده و اگر نقاش اینو نمی کشید تعادل برقرار نمی شد
و آخرین نقاشی: یه نقاشی بکر ساده و زیبا این کاری که این کودک کرده باعث شده تا من و ما مدتی روی این نقاشی توقف کنیم و همه جای این کار رو با دقت وارانداز کنیم و خوب تو بحر نقاشی بریم که مبادا جایی رو کم نگاه کنیم یا نبینیم من به انتخاب رنگ قالی و دیوار این کودک آفرین می گم چون تو این چند سالی که با بچه ها کار می کنم کمتر می بینم بچه ای به این راحتی این دو رنگ زیبا و جذاب رو که به نقاشی جون می ده رو انتخاب کنه نقشهای قالی زیر پای این خانواده با اینکه خیلی ریز و پراکنده هستند ولی به هیچ عنوان ضرری به نقاشی نزده و برعکس به نقاشیجان صد برابر داده
من از طرف خودم دست همه ی مربیان خوب بچه ها رو می بوسم و به همه شون ای ول می گم و یه معذرت خواهی به شما کارشناس محترم هنری که دیر به اینجا اومدم
----------------------------
تحلیل خانم لیلا منصوری نژاد
مربی هنری مرکز خورموج / استان بوشهر
---------------------------------------------
سلام خسته نباشید
نقاشی 1 : تکنیک به کار برده در این نقاشی رنگ آمیزی با گواش است . زمینه با رنگ های برجسته پوشیده شده است. تقریبا تمام رنگها ترکیبی هستند . حرکت قلمو در رنگ آمیزی مشاهده می شود.کناره های تصاویر در بهضی قسمتها سفید مانده که این کمک میکند با زمینه ادغام نشده و بهتر دیده شوند.
نقاشی 2 : در این نقاشی خطوط مستقیم زیادی به چشم می خورد . در ترکیب بندی نقاشی به دو قسمت تقسیم شده که در قسمت بالا درختها ، باغچه و خانه و در قسمت پایین وسایل بازی و بچه ها دیده می شوند . تکنیک به کار برده در این نقاشی رنگ آمیزی با پاستل است.
نقاشی 3 : این نقاشی برگرفته از سوژه های حقیقی است. تکنیک بکار گرفته شده رنگ امیزی با گواش است .رنگ ها ترکیبی و عضو در برجسته نشان دادن سطوح موفق بوده است.
شاید با مورب کشیدن پله ها سعی در نشان دادن دورنمایی آنها داشته است.
نقاشی 4 : این نقاشی فضای یک اتاق را نشان می دهد . تمام تصاویر دورگیری شده است. عضو توانسته به خوبی بیانگر حرکت در هر یک از تصاویر نقاشی باشد . این نقاشی با پاستل چرب رنگ آمیزی شده و بدون ترکیب است. در این نقاشی فضای بدون رنگ ئیئه نمی شود.
خیلی با حال بود
سلام وبلاگ ستاره های بی فروغ خانم فریده جلیلوند با اثاری از بچه های ننه خورشیدشما به روز شده خوشحال می شیم شما هم تو خوشحالی ما شریک باشید و از این سایت دیدن کنید
http://http://photo1330.persianblog.ir/ ستاره های بی فروغ
چشم
سلام و ممنون از دعوتتون
در اندازه ای نیستم که تحلیل کاملی از این نقاشی ها داشته باشم اما به عقیده ی من در کل رنگ آمیزی در همه ی نقاشی ها شاد و گرم انجام شده مخصوصا نقاشی اول که خیلی خوب از تلفیق رنگ قرمز و آبی برای زمینه استفاده کرده .طوریکه من در نگاه اول فقط متوجه ای ترکیب خوب زمینه شدم.
برای شما و این نقاش های بزرگ آینده آرزوی موفقیت میکنم
روزتان خوش
ممنون از دعوت شما
کارها تقریبا بکر هستند بجز جند تایی . البته من سن هنر اموزان
را نمیدانم کاش ذکر می فرمودید . مهم این است که نقاشی و کارهای هنری حس خلاقیت و ابتکار را در کودکان و نوجوانان بیدار میسازد و اگر با رویا سازی همراه شود اثر تکمیلی دارد .
در راه خود موفق باشید . با اجازه وبلاگ شما را لینک می کنم
هفته معلم بر شما گرامی
فریده جلیلوند
گرامی
دعوتید برای نوازش دست هنرمند نوجوانان هنراموز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر دیلم
ستاره های بی فروغ
نقاشی اول : ازخصوصیات بارز این نقاشی استفاده از خطهای صاف درکار و حتی قراردادن اشیا وعناصرتصویر در یک راستابه طوری که خانه وباغچه ودرختان وگلها در یک خط مستقیم وانسانها ووسایل بازی نیز به همین صورت قرار داده شده اند که نشان از دید یکسان کودک دارد .ولی در انتخاب رنگ و چشم نواز بودن آن می توان به کودک امتیاز بالای داد .
نقاشی دوم : در این کار اولین چیزی که چشم را متوجه خود میکند رنگ کار است و بعد از آن اشیا وعناصر دیگر خود را نشان می دهند. باکمی دقت به کار متوجه می شویم که کودک گوشه و زاویه را به خوبی درک کرده ولی نحوه ی استفاده از آن برایش گنگ ونامفهوم مانده است .
دقت کودک برای گوشه ولبه قراردادن تصاویر و نصف کشیدن بعضی از عناصر در کارجای تامل وبحث است ولی حرکات و نقش و نگارها ی که کودک برای نشان دادن نقش قالی اتاق استفاده کرده زیبا و چشم نواز است .
نقاشی سوم :این نقاشی بسیار زیبا و دل نشین است در این کار کودک توانسته نهایت تلاش خود را برای نشان دادن بافت قدیمی و سنتی با شیشه های رنگی وحلال های بالای در و پنجره نشان دهد ولی هنوز تناسب اندام و قد انسان ها را با فضای کار درک نکرده وهمانطور که می بینید آنها را خام وناپخته در کار رها کرده است .
نقاشی چهارم : در این کارکودک خود را با خواهر یا دوستش بتصویر کشیده است . تفاوت در رنگ موها لباس قد وحتی رنگ پوست بچه ها نشان از فهم کودک از تغییر در نقاشی و نشان دادن آن در کاراست .امارنگ پس زمینه با تیرگی خود فضا را وهم آلود کرده که نشان از ترس کودک از تنهایی وتنها شدن دارد .
سلام بر شما
به این می گن آثار نقاشی از کودک با اینکه چندین بار است به اینجا می یام و نقاشی ها رو می بینم ولی خوب اینبار می خوام نقاشی ها رو تا اونجا که می تونم تحلیل کنم البته کارتون یه نقص داره و آن اینکه سن بچه ها رو نزدید که این خودش خیلی تو تحلیل کمک می کنه
نقاشی اول: بازی با رنگ این کودک واقعا ستودنی است بازی با رنگهای گرم و سرد ،تیره و روشن و چرخش قلم مو تو دست این کودک قابل تقدیره فضای خالی کناره های این دو وروجک به نقاشیجون تازه ای داده که به نظر من اگه این فضاها پر می شد این تازگی رو نداشت اگه خوب به نقاشی نگاه کنیم کودک سعی کرده اب رنگهای قرمز و آبی این دو رو از هم جدا کنه ولی صمیمیت رنگی و حالی ایستادن این جدایی رو سشکسته
و اما نقاشی دوم:
تو این نقاشی ما چیز تازه ای نمی بینیم یه نقاشی ساده با استفاده از پاستل که روزانه هر کودکی می تونه این کار رو انجام بده کوچکی تصاویر و سبزه ها و فضای صاف آسمون خانه و حتی زمینباعث شده که این نقاشی ثابت بمونه و چشم روی این نقاشی نچرخه در صورتی که کودک می تونست با استفاده از پاستل جادوی رنگی ایجاد کنه
نقاشی سوم:
من عاشق اینجور نقاشی ها هستم نقاشی بومی محلی خودش یه مقوله جدا گونه داره که هر کسی از پسش بر نمی یاد با اینکه نقاش این کار ،ظریف کاری اونچنانی انجام نداده ولی خوب با انتخاب رنگهای مناسب در کنار هم چرخش رنگ بندی بالای در این کم کاری رو جبران کرده کشیدن نیمه درخت در گوشه ی نقاشی کمک فراونی به نقاشی کرده و اگر نقاش اینو نمی کشید تعادل برقرار نمی شد
و آخرین نقاشی یه نقاشی بکر ساده و زیبا این کاری که این کودک کرده باعث شده تا من و ما مدتی روی این نقاشی توقف کنیم و همه جای این کار رو با دقت وارانداز کنیم و خوب تو بحر نقاشی بریم که مبادا جایی رو کم نگاه کنیم یا نبینیم من به انتخاب رنگ قالی و دیوار این کودک آفرین می گم چون تو این چند سالی که با بچه ها کار می کنم کمتر می بینم بچه ای به این راحتی این دو رنگ زیبا و جذاب رو که به نقاشی جون می ده رو انتخاب کنه نقشهای قالی زیر پای این خانواده با اینکه خیلی ریز و پراکنده هستند ولی به هیچ عنوان ضرری به نقاشی نزده و برعکس به نقاشیجان صد برابر داده
من از طرف خودم دست همهی مربیان خوب بچه ها رو می بوسم و به همه اشون ای ول می گم و یه معذرت خواهی به شما کارشناس محترم هنری که دیر به اینجا اومدم
سلام بر کارشناس محترم هنری
با نهایت احترام اومدم دعوتتون کنم تا از 3نقاشی نقاش کوچولوی کلاس ننه خورشید دیدن کنید ضمنا خوشحال می شیم نظرتون رو راجع به نقاشیها بدونیم
سلام
به روی چشم
سلام خسته نباشید
نقاشی 1 : تکنیک به کار برده در این نقاشی رنگ آمیزی با گواش است . زمینه با رنگ های برجسته پوشیده شده است. تقریبا تمام رنگها ترکیبی هستند . حرکت قلمو در رنگ آمیزی مشاهده می شود.کناره های تصاویر در بهضی قسمتها سفید مانده که این کمک میکند با زمینه ادغام نشده و بهتر دیده شوند.
نقاشی 2 : در این نقاشی خطوط مستقیم زیادی به چشم می خورد . در ترکیب بندی نقاشی به دو قسمت تقسیم شده که در قسمت بالا درختها ، باغچه و خانه و در قسمت پایین وسایل بازی و بچه ها دیده می شوند . تکنیک به کار برده در این نقاشی رنگ آمیزی با پاستل است.
نقاشی 3 : این نقاشی برگرفته از سوژه های حقیقی است. تکنیک بکار گرفته شده رنگ امیزی با گواش است .رنگ ها ترکیبی و عضو در برجسته نشان دادن سطوح موفق بوده است.
شاید با مورب کشیدن پله ها سعی در نشان دادن دورنمایی آنها داشته است.
نقاشی 4 : این نقاشی فضای یک اتاق را نشان می دهد . تمام تصاویر دورگیری شده است. عضو توانسته به خوبی بیانگر حرکت در هر یک از تصاویر نقاشی باشد . این نقاشی با پاستل چرب رنگ آمیزی شده و بدون ترکیب است. در این نقاشی فضای بدون رنگ ئیئه نمی شود.
خیلی نقاشی ها قشنگ اند کاش سن بچه ها هم می زدید این جوری راحت تر تحلیل میشد
چشم
انشاءالله در آثار بعدی حتماْ قید می کنم
سلام بر کارشناس خوب هنری
اینبار سایت ماهی کوولوهای زندگی از نقاشی های میترا ی ما آپ جدید کرده خوشحال می شیم شما هم به اونجا یه سری بزنید با اینکه شما قبلا نقاشی ها رو دیدید
http://bahaaraane.persianblog.ir/ ماهی کوچولوهای زندگی
سلام
با تابلوی کپی رنگ و روغن روی کاغذ به روزم
خوشحال میشم نظر شما دوست خوب رو بدونم
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام مربیان و کارشناسان زحمتکش کانون مخصوصا جناب آقای یزدان شناس کارشناس محترم هنری مرکز بوشهر
گرچه رنگها در هر چهار نقاشی بعد از عکس گرفتن و نورسنجی با فتوشاپ کمی تغییر کرده اند ولی باز هم گویای توانایی صاحب آثار هستند
در نقاشی نخست ما در اولین نگاه با بافت بک گراند جذابی رو به رو هستیم که نسبت به سایر نقاشی ها برخوردی ازادانه تر دارد و اگر همین بافت در لباس و صورت دو کودک نیز اجرا شده بود این نقاشی به بافتی بصری تبدیل می شد و جذابیت کنونی خودش را از دست می داد و اما رنگهای گرمی که در این نقاشی به کار رفته اند گرچه این رنگها زیاد هستند ولی رنگ ابی که در لباس کودک سمت چپ به کار رفته قدرت مکملی خود را در برابر رنگ های گرم حفظ نموده است
با این تفاسیر نمی توان گفت که این اثر نسبت به سایر آثار برتری دارد در این نقاشی ما خوشحالی کودکانه را در رنگ ها و حالات آنها مشاهده می کنیم ولی نسبت به اثر چهارم نمی تواند جوابگوی شادی و نشاطی باشد که در آنجا کودک با آن رو به رو است در اثر چهارم کودک توانسته است با رنگ ها و حالات و هم با استفاده از بازی های کودکانه شادی و نشاط محیطش را به خوبی نشان دهد حال آنکه در نقاشی اول ما با یک عکس یادگاری اما شاد رو به رو هستیم واز حرکتی زیاد برخوردار نیست در صورتی که زیر بنای نقاشی چهارم حرکت است
با آرزوی موفقیت برای تمامی کودکان و مربیان
ارادتمند شما ریشهری
درود بر حسین عزیز
درس و مشقات چطورند؟
خوشحال شدم از حضور گرمت
موفق و پیروز باشی.
وب بسیار جالبی دارید و واقعا لذت بردم خیلی زیباست خوشحال می شم به وب من هم سر بزنید
سلام آقای یزدانی خرم خوبی چه خبر ...
به منم سری بزن
موفق باشی
یا علی